izomHa megtaláltuk a személyiségünkhöz leginkább passzoló edzésformát, a következő lépcsőfok az izomláz leküzdése lesz. Az izomláz az izom mikrosérülései, egy gyulladásos folyamat, ami teljesen természetes szokatlan erőkifejtés esetén. Ezeknek a mikrosérüléseknek a visszaépülésének hatására növekszik az izomtömeg, mely tulajdonképpen maga a célja az edzésnek: elvégre fittebbek, izmosabbak szeretnénk lenni. Ezért is kell a kitartás, hogy ne hagyjuk, hogy az izomláz megakadályozza a további edzéstervet, továbbá el vegye a kedvünket a folytatástól.
Mit tehetünk az izomláz esetén?

  1. Csillapítsuk a fájdalmat! A jegelés, a melegítés, a nyújtás hasznos lehet. Ha rádolgozunk az izomlázra, azt tegyük óvatosan: könnyed úszás, lassú futás is jó lehet ilyenkor. A fájdalomcsillapítókat mellőzzük, hiszen a gyógyszerek nem biztosítanak hosszútávú megoldást a problémánkra.
  2. Nincs megállás!izom1 Az izomlázat okozó mozdulatok állandó kerülése, valamint az edzés teljes szüneteltetése a legrosszabb, amit ilyenkor csinálhatunk! Mindenképp folytassuk az edzést, mert a fájdalom a jó edzés első jele, tehát nagyon is jó úton haladunk a cél felé.
  3. Legyünk olyan erősek, mint a profik! A profik annyira hozzászoktak már az izomlázhoz, hogy gyakran nem is érzékelik azt. Gyakran ráedzenek ugyanazokkal a gyakorlatokkal, hogy legközelebb már ne legyen gond. Az izomláznál elsősorban az agyban kialakuló blokk “az úgy is fáj” fog először bekapcsolni, de egy jó edző ezt könnyedén oldani fogja bennünk, ezért érdemes szakemberrel is konzultálni előtte. Persze az sem mellékes milyen az edzőnk, itt néhány tippet összeírtunk, mire figyeljünk, mikor edzőt keresünk.