A pihentető alvás fontossága több szempontból is, de kiemelkedően az egészségünk érdekében kiváltképpen hangsúlyozandó. A stressz okozta alvászavar ellen sokat tehetünk, erről egy régebbi cikkünkben is olvashattok. Az ember alvásigénye az életkoráról függ? A napi 8 óra elegendő lenne ahhoz, hogy kipihentek legyünk? Mennyi az annyi pontosan?

Alvásigény – mint minden más is – leginkább személy függő, ezért csak általánosságban tudjuk meghatározni a megfelelő alvásidő mennyiségét. A National Sleep Foundation (Nemzeti Alvás Központ) kutatócsoportja, miután több mint 300 tanulmányt vetett össze 18 alvásspecialista szakorvos segítségével, majd összegezték az adatokat és listába rendezték:

  • Újszülöttek (0–3 hónap között): 14–17 óra
    pexels-photo-258330
  • Csecsemők (4–11 hónap között): 12–15 óra
  • Kisgyermekek (1–2 év között): 11–14 óra
  • Óvodások (3–5 év között): 10–13 óra
  • Iskoláskorú gyermekek (6–13 év között): 9–11 óra
  • Tizenévesek (14–17 év között): 8–10 óra
  • A fiatal felnőttek (18–25 év között): 7–9 óra
  • Felnőttek (26–64 év között): 7–9 óra
  • Az idősebb felnőttek (65 év felett): 7-8 óra

Az alvás fontossága mellett nem szabad megfeledkeznünk a “túlalvásról” sem, ugyanis akárcsak a kevés alvás, a sok alvás sem tesz jót a szervezetünknek.