Az egyre hűvösebb időjárásból adódóan ismét beköszöntött a nátha- és az influenzaszezon, de idén ezek mellett az új típusú koronavírus ellen is védekeznünk kell. Érthető tehát, ha biztosra szeretnénk menni és az immunrendszerünk erősítésére kiemelt hangsúlyt fektetünk.

Az immunrendszer megerősítéséhez számtalan módon hozzáfoghatunk, de a legfontosabb, hogy igyekezzünk a lehető legkevesebb stressznek kitenni magunkat (a stressz ugyanis rontja az ellenállóképességet), továbbá támogassuk természetes hatóanyagokkal a szervezetünket.

A szervezet védekezőképessége, ebből adódóan a fertőzésekkel szembeni ellenállóképesség is nagyban függ az immunrendszer működésétől és általános állapotától. Vírusos időszakban különösen fontos figyelni és mindent megtenni annak érdekében, hogy a szervezetünk felvértezve tudja felvenni a harcot a kórokozókkal.

Jót tesz a mozgás

A rendszeres fizikai aktivitás elengedhetetlen a szövetek megfelelő vérellátásához, valamit oxigénnel és tápanyaggal történő ellátásához egyaránt. Képes befolyásolni a fehérvérsejtek, azon belül pedig a vírusok elleni védelemben szerepet játszó sejtek aktivitását és több gyulladáscsökkentő anyag termelődését is fokozza. A túlsúly és a mozgásszegény életmód nagyban hozzájárulhat az immunrendszer legyengüléséhez, így ahhoz, hogy megfelelően támogassuk a szervezetünket, kiemelten szükség van különböző mozgásformákra.

Tartózkodjunk a szabadban, szellőztessünk többször!

Szervezetünk megfelelő működését nagyban segíti a rendszeres, szabad levegőn való tartózkodás. A szoba levegőjében esetlegesen összegyűlt kórokozók távozását elősegíthetjük szellőztetéssel. A helyiségek optimális páratartalma megakadályozhatja a súlyos légúti megbetegedésekért felelős penész kialakulását. A lakásszellőztetés biztosítja a friss levegőt, ami által kevésbé leszünk fáradékonyak és nő a koncentrációképességünk is. Érdemes tehát naponta többször is valamennyi ablakot sarkig kitárni és így rövid ideig, de intenzíven szellőztetni.

Szedjünk vitaminokat!

Az utóbbi hetekben több kutatási eredmény is napvilágot látott a D-vitamin fontosságával kapcsolatban. A D-vitamin hosszú évek óta az egyik legnépszerűbb étrend-kiegészítő, hiányát ugyanis számos egészségügyi problémával összefüggésbe lehet hozni. A járvány kitörése óta vizsgálják a D-vitamin hatását a koronavírussal fertőződött betegek esetében is.

A D-vitamin hiánya eddig is óriási probléma volt, most azonban, hogy az emberek a járvány miatt jóval kevesebbet mozdulnak ki, mint előtte, a szervezet vitaminkészletei is gyorsabban kimerülnek. Kisebb kutatások már igazolták, hogy a D-vitamin hiányban szenvedők nagyobb eséllyel fertőződnek meg a COVID-dal, valamint a betegség is súlyosabb lefolyású esetükben. Jon Rhodes, a Liverpooli Egyetem orvos-professzor emeritusa szerint a D-vitamin gyulladáscsökkentő hatású, és egyes kutatások szerint ez csökkentheti a szervezet vírusokkal szembeni immunválaszát.

Milyen vitaminokat szedjünk még?

Szakértők szerint világjárvány idején nagyon fontos, hogy feltöltsük a vitaminkészletünket. A D-vitamin mellett a K-vitamin koronavírus-ellenes szerepét is kimutatták. A K-vitamin a véralvadásban játszik fontos szerepet és nagy arányban található meg egyes sajtokban és zöldségekben (uborka, kelbimbó, karfiol, spenót). Pótlását – akár élelmiszerekkel, vagy táplálék-kiegészítőkkel – nem csak a koronavírus miatt ajánlják, hanem azért is, mert jót tesz az ereknek, a csontozatnak és a tüdőnek is.

Általános immunerősítőként a C-vitamin is segítheti a vírusok elleni küzdelmet, segít megerősíteni a szervezetünket és enyhíteni a panaszokat.

Hogy megőrizzük egymás egészségét, novemberben 3 hónapra elegendő C- és D-vitamint osztottunk ki munkatársaink között!