Vállalatunk több mint 74 pályázó közül elnyerte a HRBEST arany minősítését LIFE@WORK kategóriában, a fővárosban megrendezésre kerülő HR Fest keretein belül.

35 zsűritag összesen 25 órányi szakmai diskurzuson döntötte el idén, hogy mely HR-es projektek vitték előre a leghatékonyabban nem csupán a cégeket, de a társadalmat és a jövő generációit is.

A HRFest pályázói közül a legnagyobb hazai munkáltatók és startupok mellett állami cégek, alapítványok és múzeumok munkatársai is pályáztak. A díjazás célja azon munkák kiemelése volt, melyek valódi értéket teremtenek és, hogy lehetőséget nyújtsanak olyan HR-es dolgozók számára, akik mernek újítani és kockázatot vállalni. A LIFE@WORK kategóriában a pályázók olyan HR-aktivitással nevezhettek, ami azt célozza, hogy a munkatársak a munkáltatónál maradjanak, elkötelezettek legyenek, és hogy munkájukkal minél inkább támogassák a cég hosszútávú célkitűzéseit.

2019-ben a Főnix Program innovációs ötletével kerültünk dobogóra, idén pedig egészen az első helyig jutottunk!

A 2019-ben értékelt Főnix Program elsősorban a munkavállalóink megtartására vonatkozó szervezetfejlesztési kezdeményezés és a belső kommunikáció fejlesztése volt. Az 1300 munkatársunk nagy része (750 fő) fizikai dolgozó, akik nem rendelkeznek céges e-mail címmel. Mivel az ő esetükben az e-mail nem volt opció, ezért korábban bevezettük a „Heti tízest”, amely során minden szerdán reggel 10 percben a műszakvezető felolvasta a legfontosabb híreket a munkavállalóknak, akik személyesen feltehették a kérdéseiket is.

A Heti tízes sikerességén felbuzdulva már a tavalyi év során elkezdtünk olyan lehetőségeket keresni, amelyekkel még hatékonyabban el tudjuk érni az összes munkatársunkat és be tudjuk őket vonni a belső kommunikációba. Az eseményeket felgyorsította, hogy a Magyarországon, márciusban kitört koronavírus-járvány miatt nem volt lehetőség a gyülekezésre. Olyan megoldást kerestünk tehát, amellyel minden nap közvetlenül el tudjuk juttatni egymáshoz a pontos információkat és közben a közösségünket is erősíteni tudjuk.

Storytelling a javából

A kitűzött célok elérése érdekében a már bemutatott Blue Colibri App által fejlesztett belső kommunikációs alkalmazás mellett tettük le a voksunkat, mely a korábbi újságunktól megörökölte a Hírcserélő nevet.

Mivel korábban az újságban bevezettünk egy Érdekes emberek című rovatot, melyben minden alkalommal munkatársaink történetét osztottuk meg, ezt az applikációban is szerettük volna megőrizni és kiegészíteni videós formátummal. A Kérdezz-felelek vlogsorozat már több mint 72 részből áll és nagy sikernek örvend. Rengeteg érdekes információt tudhattunk meg egymásról és különféle izgalmas történeteket is megismerhettünk. Kiderült, hogy van közöttünk székelykapu faragó mester, kerékpárépítő, triatlonista, szőlész, kis Polski-gyűjtő, erőemelő, kutyaoktató, és akad olyan is, aki szabadidejében túlélési technikákat sajátít el, vagy épp a saját gazdaságában tevékenykedik.

A Kérdezz-felelek vlogsorozatot hosszú távon is szeretnénk fenntartani. Látjuk mennyit ad munkatársainknak, hogy megmutathatják a munkán kívüli oldalukat is, ezáltal is mélyebben megismerhetjük egymás személyiségét és erősíthetjük a közösséget. Jelenleg főként a hobbikra hegyeződtek ki a kérdések, viszont, ha ez a sorozat véget ér, szeretnénk elindítani egy „Mondd el, mi a véleményed!” sorozatot, valamint később az aktualitások mentén kérdéseket és válaszokat felvenni. Rengeteg lehetőséget rejt magában a vlog, és szinte csak a képzeletünkre van bízva, milyen irányok mentén haladunk tovább a jövőben.